We ondersteunen op afstand lokale besturen bij hun dagelijkse IT-zaken met een neutrale ICT-servicedesk, die gebruik maakt van enkele tools zoals een hosted ICT-kennisplatform, monitoringtools en een uitgebreide servicedesk. Onze servicedesk medewerker is eerstelijnshulp bij technische vragen en het aanspreekpunt voor algemene info, klachten en details over raamcontracten.
Waarom?
Een servicedesk medewerker via it-punt biedt volgende voordelen:
- Ideale tandem met IT-beheerder en/of ICT-projectleider: onze medewerker volgt de dossiers en taken van zijn collegas ter plaatse op en is op deze manier een ideaal alternatief als zijn collegas niet bij het bestuur ter plaatse zijn
- Ad hoc medewerker: een extra medewerker die je vanop afstand kan inschakelen bij algemene en technische IT-vragen
- Onafhankelijkheid: onze medewerker is extern en heeft dus een neutrale houding t.a.v. het bestuur & de interne organisatie
- Externe back-up: onze servicedesk medewerker kan jullie personeel bijstaan bij allerlei ICT-vragen
Wat doet onze servicedesk?
Servicedesk medewerker
= een medewerker doet IT-ondersteuning op afstand
- Eerstelijnshulp bij technische vragen
- Opvolging van taken & dossiers bij de besturen waar collega IT-beheerders & ICT-projectleiders aan het werk zijn
- Actieve kennisdeling & verspreiding informatie onder alle leden van it-punt
- Noodcommunicatie
De servicedesk maakt gebruik van enkele tools om deze dienstverlening te kunnen aanbieden:
- TOPdesk als ticketingsysteem: registratie van alle vragen per bestuur, inventarisatietool & gedeeld kennisplatform
- Een telefonische en online helpdesk
Hulp nodig of een probleem melden? Neem dan contact op met de servicedesk!
Wat zijn de resultaten?
- We bieden ondersteuning op afstand, als de lokale IT-verantwoordelijke niet bereikbaar is. Zo kunnen we de meest acute noden opvangen van de lokale besturen bij ziekte, vakantie,... van de eigen ITer.
- De dagelijkse werking van de ICT-omgeving van het bestuur verloopt soepeler en ondervindt geen hinder van de – tijdelijke – onbeschikbaarheid van de lokale ICT-medewerker.
- Er wordt steeds duidelijk afgesproken welke taken we opnemen en welke tijdsbesteding hier tegenover staat.
Hoe werkt de servicedesk?
De servicedesk is van maandag tot vrijdag telefonisch bereikbaar via 016 30 85 10 van 8u tot 12u30 & van 13u tot 17u.
Verder voert de servicedesk een aantal ondersteunende taken uit: opvolgen van taken en dossiers van onze IT-beheerders en ICT-projectleiders, contacten met leveranciers, opvolging van klachten, aanmaken van een FAQ met technische oplossingen, …
Contactpersoon
Neem contact op met Véronique Janssens via 016 30 85 00 of info@it-punt.be