Onze medewerker neemt, tijdelijk of gedurende een langere periode, de rol op van de lokale ICT-verantwoordelijke of helpt hem bij het uitvoeren van zijn taak. Hij/zij ondersteunt de plaatselijke medewerkers, onderhoudt het netwerk, zorgt voor de hardware en software, onderhandelt met de leveranciers en helpt meedenken over mogelijkheden om ICT beter in te zetten.
Waarom?
Een IT-beheerder via it-punt ilv biedt volgende voordelen:
- Ad hoc medewerker: een extra medewerker die je kan inschakelen zo vaak en zo lang jouw bestuur er nood aan heeft, bijv. bij ziekte of verlof van jouw ITer
- Onafhankelijkheid: onze medewerker is extern en heeft dus een neutrale houding t.a.v. het bestuur & de interne organisatie
- Flexibiliteit: geen sollicitatieprocedure of aanstelling nodig
- Korte inloopperiode: onze medewerkers kennen de lokale besturen en hun werking
- Back-up: gezien ons uitgebreid team voorzien we minstens twee it-puntmedewerkers die beurtelings langskomen bij jullie bestuur (als jullie meerdere dagen per maand ondersteuning vragen). Zo is er steeds iemand beschikbaar met kennis van de situatie ter plaatse, ook als jouw gebruikelijke it-puntmedewerker met vakantie is.
- Kennisdeling: dankzij ons uitgebreid team delen we onderling kennis en vullen onze IT-beheerders elkaar aan
- Jouw eigen contactpersoon: per bestuur is er één -it-puntcontactpersoon die de situatie op de voet volgt – hij/zij is ons vast ankerpunt binnen jullie bestuur en brengt binnen it-punt zijn/haar mede-IT-beheerders op de hoogte over de stand van zaken m.b.t. jullie ICT-omgeving
Wat doet onze IT-beheerder?
Onze medewerker van VERA
= tijdelijk de lokale ICT-verantwoordelijke of ondersteunt deze
- De vertrouwenspersoon van het bestuur
- Ondersteunt de plaatselijke medewerkers
- Onderhoudt het netwerk
- Zorgt voor hard- en software
- Onderhandelt met leveranciers
- Denkt mee over ICT
Wat zijn de resultaten?
- We kunnen, tijdelijk of gedurende een langere periode, de rol opnemen van een externe, neutrale ICT-verantwoordelijke. Zo kunnen we lokale besturen uit de nood helpen bij ziekte, vakantie,... van de eigen ITer of als er geen nood is aan een voltijdse of extra IT-beheerder.
- De dagelijkse werking van de ICT-omgeving van het bestuur ondervindt geen hinder van de – tijdelijke – afwezigheid van de lokale ICT-medewerker. Onze medewerker neemt die taken op die niet kunnen worden uitgevoerd door de lokale ITer wegens een gebrek aan tijd en/of specialisatie.
- Er wordt steeds duidelijk afgesproken welke taken we opnemen en welke tijdsbesteding hier tegenover staat.
Contactpersoon
Neem contact op met Véronique Janssens via 016 30 85 11 of info@it-punt.be
Waar zijn we aan het werk als IT-beheerder?
Momenteel zijn we als IT-beheerder actief bij:
- Gemeente Boortmeerbeek
- Gemeente Bekkevoort
- Gemeente Geetbets
- Gemeente & OCMW Grimbergen
- Gemeente Hoeilaart
- Gemeente & OCMW Holsbeek
- Gemeente Keerbergen
- Gemeente Kampenhout
- Gemeente Kapelle-op-den-Bos
- Gemeente Kortenaken
- Gemeente Lennik
- Gemeente & OCMW Machelen
- Gemeente & scholen Oud-Heverlee
- Gemeente Rotselaar
- Gemeente Steenokkerzeel
- Stad Scherpenheuvel-Zichem
- Gemeente Wemmel
- Hulpverleningszone Oost