We begeleiden je bij het uittekenen van een langetermijn ICT-strategie, rekening houdend met de beleidsdoelstellingen op vlak van e-government. We formuleren een concreet adviesrapport met aandachtspunten en bijhorende aanbevelingen, gekaderd in een duidelijk actieplan met zowel een kortetermijnvisie (quick wins) als een langetermijnvisie (projecten).
Waarom?
Een ICT-architect via it-punt ilv biedt volgende voordelen:
- Doelgerichte analyse: we bepalen samen wat/welke domeinen we doorlichten, hoe uitgebreid de adviezen zijn en welk tijdsbesteding hier tegenover staat
- Duidelijk ICT-beleidsplan met langetermijndoelstellingen: we tekenen op basis van de huidige situatie een verbeterde structuur en werkwijze uit om met concrete acties het -vernieuwde- ICT-beleidsplan te realiseren
- Expertise: onze medewerker kent de ICT-omgeving en werking van lokale besturen door en door en volgt de wetgeving en richtlijnen op de voet
- Ad hoc medewerker: een extra medewerker die je kan inschakelen voor de duurtijd van het project
- Onafhankelijkheid: onze medewerker is extern en heeft dus een neutrale houding t.a.v. het bestuur & de interne organisatie en t.a.v. de leveranciers
- Flexibiliteit: geen sollicitatieprocedure of aanstelling nodig
Wat doet de ICT-architect?
Een medewerker van it-punt ilv
= ondersteuning voor uittekenen van de ICT-strategie en het bijhorende beleid:
- Analyse bestaande ICT-situatie
- Adviezen i.v.m. verbetering van de infrastructuur, werkwijze en processen
- Opsomming van werkpunten en opportuniteiten, met adviezen voor uitvoering in de praktijk
- Een duidelijk ICT-beleidsplan met langetermijndoelstellingen
Wat zijn de resultaten?
- We analyseren op basis van de Leidraad audit Vlaanderen de ICT-omgeving van het bestuur en begeleiden het bestuur bij het doorlopen van een strategische doorlichting van de ICT-voorzieningen i.v.m. de opmaak van een ICT-beleidsplan.
- Het bestuur beschikt na deze doorlichting over een gedetailleerde situatie as-is en een duidelijk plan van de to-be situatie. De adviezen die worden geformuleerd om deze toekomstige situatie te bekomen, worden gemaakt op basis van de beleidsplannen het bestuur. Het einddoel is een duidelijk strategie met concrete acties om het –vernieuwde– ICT-beleidsplan te realiseren.
- De dagelijkse werking van de ICT-dienst wordt niet bijkomend belast: de werklast wordt gedragen door onze medewerker.
- Er wordt steeds duidelijk afgesproken wat/welke domeinen we allemaal doorlichten, hoe uitgebreid de adviezen zijn en welke tijdsbesteding hier tegenover staat.
Contactpersoon
Neem contact op met Véronique Janssens via 016 30 85 11 of info@it-punt.be